Téma: 

lehká

Květáková polévka

Lehká květáková polévka

Suroviny:

  • 1 květák
  • 40 g másla
  • 40 g hladké mouky
  • 1 tvrdší houska
  • olej
  • sůl
  • muškátový oříšek

Postup:

Květák nakrájíme na růžičky a uvaříme ve slané vodě doměkka. Z másla a mouky uděláme světlou jíšku, zalijeme trochou vody, rozmícháme a přidáme do vroucí polévky. Dochutíme muškátovým oříškem a povaříme. Housku si nakrájíme na drobné kostičky a osmažíme na rozpáleném oleji. Hotovou polévku podáváme s právě osmaženou houskou.

Zdroj: Květáková polévka
Zveřejněno dne: 16.4.2015

Platycodon

Množení

Platycodon se množí semeny, která jsou velmi lehká a vypadávají štěrbinami ve víčku tobolky. Nebo si můžete koupit sazenici a během srpna až září ji vysadit.

Zdroj: Platycodon
Zveřejněno dne: 6.12.2016

Zdravá večeře – recepty

Zdravá lehká večeře s vejcem

Ingredience: 400 g brokolice, 300 g kuřecího masa, 3 vejce, ocet, hořčice, olej, sůl, pepř

Postup: Brokolici uvaříme na páře, kuřecí maso nakrájíme na nudličky a osmahneme na teflonové pánvi. Smícháme s brokolicí a natvrdo uvařenými nakrájenými vejci. Zalijeme zálivkou z oleje, octa a hořčice, osolíme, opepříme. Podáváme s celozrnným chlebem nebo toustem.

Zdroj: Zdravá večeře – recepty
Zveřejněno dne: 29.9.2016

Vajíčková pomazánka

Rychlá vajíčková pomazánka

Suroviny:

  • 4–5 vajec uvařených na tvrdo
  • máslo (nebo margarín)
  • plnotučná hořčice
  • pepř, sůl
  • čerstvá petrželka

Postup:

Na tvrdo uvařená a zchlazená vajíčka oloupejte, drobně pokrájejte a nasypte do misky s připraveným máslem. Opatrně zamíchejte a podle chuti přidávejte hořčici a pepř. Jemnou pomazánku vložte na chvíli do lednice. Poté podávejte s vekou, bagetou či celozrnným pečivem. Ideální bude v kombinaci s hlávkovým salátem jako lehká večeře.

Zdroj: Vajíčková pomazánka
Zveřejněno dne: 29.9.2014

Zdravá večeře – recepty

Zdravá lehká večeře s těstovinami

Ingredience: 80 g tuňáka ve vlastní šťávě (kousky), 2 rajčata, 1 malá cibule, 1 kávová lžička oleje, paprika, pepř, sůl, sójová omáčka, 40 g celozrnných těstovin

Postup: Uvaříme těstoviny v osolené vodě, nejlépe na skus. Na oleji osmažíme nakrájenou cibuli, nakrájenou papriku, k tomu pak přidáme tuňáka, ze kterého jsme odlili šťávu a chvíli restujeme. Pak přidáme spařená, oloupaná a na kousky nakrájená rajčata. Po chvíli přidáme kukuřici a dochutíme sójovou omáčkou a kořením. Promícháme s těstovinami a můžeme tuňákový salát podávat.

Zdroj: Zdravá večeře – recepty
Zveřejněno dne: 29.9.2016

Zdravá večeře – recepty

Zdravá lehká večeře s kuskusem

Ingredience: 1–1/2 šálku zeleninového vývaru, 2 polévkové lžíce kari, 1–1/3 šálku kuskusu, 1 šálek na kostky nakrájeného tofu, 1/2 šálku petrželové natě nakrájené nadrobno, 1/2 šálku (červené, zelené nebo žluté) papriky nakrájené nadrobno, 5–6 ks sušených rajčat v oleji nakrájených nadrobno, 1/2 šálku konzervované cizrny, 2 polévkové lžíce olivového oleje

Postup: Do hrnce nalijeme zeleninový vývar, přidáme kari koření a přivedeme k varu. Přidáme kuskus, promícháme, zakryjeme pokličkou, odstavíme a necháme cca 5 minut odstát (dokud nám kuskus nenabobtná). Do misky nasypeme kuskus, přidáme čerstvé papriky, sušená rajčata, tofu, petrželovou nať, cizrnu a olivový olej. Celou směs promícháme a ihned podáváme. Pokud máte rádi mrkev, přidejte ji do receptu.

Zdroj: Zdravá večeře – recepty
Zveřejněno dne: 29.9.2016

Pudinkové řezy – recepty

Pudinkové řezy se zakysanou smetanou

Ingredience na těsto: 200 g cukru moučky, 200 g hladké mouky, 4 vejce, 1 prášek do pečiva, 1 dl oleje

Ingredience na pudink: 1 l mléka, 2 vanilkové pudinky, cukr

Ingredience na vrchní vrstvu: 2 zakysané smetany, 2 vanilkové cukry, skořice a Granko na posypání

Postup: Suroviny na těsto smícháme a vylijeme na vysypaný a vymazaný vysoký plech, protože těsto při pečení stoupne. Na těsto nalijeme uvařený horký vanilkový pudink a zapečeme ve vyhřáté troubě dozlatova. Po upečení na teplou buchtu rozetřeme 2 zakysané smetany s 2 vanilkovými cukry a posypeme Grankem a skořicí (skořice je zde moc dobrá, ale nepřehánět). Řezy uchováváme v lednici. Je to neuvěřitelně lehká, dobrá a také osvěžující „buchta“. U ní je jistota, že vám dlouho nevydrží.

Zdroj: Pudinkové řezy – recepty
Zveřejněno dne: 5.11.2016

Kuskus

Je kuskus dietní

Kuskus je snadno stravitelný, zasytí i v malém množství, obsahuje minimum kalorií a je navíc výborným zdrojem vlákniny, vitaminů či minerálů. Jenže u diety pozor! I když je kuskus nízkokalorický, obsahuje spoustu sacharidů, jejichž množství bychom si při dietách měli hlídat. Ale na druhou stranu s ním v malém množství nic nezkazíte! Díky němu totiž zdravě zahustíte lehká jídla tak, abyste po nich neměli hlad a nemuseli si tudíž dopřávat žádné další přílohy. Kuskus má navíc velice nízký glykemický index a můžete si jej dát i před sportovním výkonem nebo před tréninkem.

50 gramů kuskusu obsahuje 129 kcal, 5,65 g bílkovin, 25 g sacharidů, 0,65 g tuků a 0,1 g vlákniny. Kuskus je sice nízkokalorický, ovšem obsahuje spoustu sacharidů. Prakticky polovina pozřeného kuskusu jsou samé sacharidy, což pro dietu není vhodné.

Zdroj: Kuskus
Zveřejněno dne: 15.8.2015

Piškotová bábovka

Lehká piškotová bábovka

Ingredience: 4 vejce, 240 g polohrubé mouky, 200 g krupicového cukru, 10 lžic horké vody, 6 g kypřicího prášku, špetka soli, 1 lžíce kakaa

Postup: Formu na bábovku vymažeme dobře máslem a vysypeme strouhankou. Žloutky oddělíme od bílků. Z bílků se špetkou soli ušleháme tuhý sníh. V míse ušleháme žloutky s cukrem, postupně k nim zašleháváme 10 lžic horké vody (nesmí být vařící). Šleháme tak dlouho, dokud nevznikne světlá pěna. Poté přisypáváme postupně mouku a středně šleháme. Do těsta lehce vmícháme bílky. Směs nalijeme do formy, ale do zbylé menší části těsta můžeme vmíchat kakao. Pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C asi 40 minut. Zda je bábovka upečená, vyzkoušíme zapíchnutím špejle, neulpí-li na ní kousky těsta, je bábovka hotová. Po upečení bábovku necháme chvilku chladnout ve formě, potom formu obrátíme dnem vzhůru a bábovku vyklopíme.

Zdroj: Piškotová bábovka
Zveřejněno dne: 5.11.2016

Pieris japonica

Pieris japonský ′Little Heath′

Jedná se o nízký keř o výšce 0,2–0,5 m a šířce 0,3–0,5 m. Je listnatý, stálezelený, s kombinovanou barvou listů – bílou, zelenou a lososovou. Tento keř nekvete. Pieris japonica ′Little Heath′ je vhodné umístit na slunce nebo do polostínu.

Little Heath je zakrslou odrůdou pierisů. Jedná se o nesmírně elegantní, neopadavý, vřesovištní keřík s drobnými, úzkými, přišpičatělými listy hráškově zelené barvy a bílým lemem při okrajích. Nové výhony jsou bronzově červenohnědé. Roste velmi pomalu do pěkného přízemního bochánku. Má měkké větve a nesnáší zapadání těžkou vrstvou mokrého sněhu. Stříhání není potřeba. Téměř nekvete.

Zem pro výsadbu musí být velmi dobře připravená, vhodná je propustná a lehká půda, doporučujeme smíchat rašelinu se zetlelým listím nebo hrabankou, popřípadě jemnou kůrovou drtí a pilinami. V těžké zemi se rostlině dařit nebude, listy budou žloutnout a opadávat, objeví se škůdci. Výsadbovou jámu nedělejte hlubokou, ale širokou. Keř je mrazuvzdorný.

Zdroj: Pieris japonica
Zveřejněno dne: 3.1.2016


Sitemap | RSS