Informace od profesionálů

HLAVNÍ STRÁNKA

  

CHOROBY

  

PĚSTOVÁNÍ

  

ŠKŮDCI

  

RECEPTY

  
Téma

KOLAUDAČNÍ ROZHODNUTÍ

Obsah

Kolaudace provozovny

Podmínky kolaudace provozovny

Kolaudace provozovny může být zahájena až po úplném dokončení stavby. Závěrečné kolaudační rozhodnutí bude v tomto případě sloužit jako osvědčení, že je provozovna způsobilá k provozu.

Co budete ke kolaudaci potřebovat?

Ke kolaudaci provozovny budete pravděpodobně potřebovat tyto dokumenty:

  • schválená projektová dokumentace dle skutečného provedení se zakreslenými změnami;
  • doklad o vytyčení stavby;
  • geodetické zaměření skutečného provedení;
  • zpráva stavbyvedoucího o splnění podmínek stavebního povolení;
  • zpráva o revizi elektroinstalace;
  • zpráva o revizi hromosvodů;
  • zpráva o revizi uzemnění;
  • zpráva o revizi elektrického zařízení;
  • protokol o revizi odběrných plynových zařízení;
  • protokol o tlakové zkoušce rozvodů plynu;
  • protokol o tlakové a provozní zkoušce domovního vodovodního potrubí a požárního vodovodu;
  • protokol o tlakové a provozní zkoušce systému ÚT, vody;
  • protokol o těsnosti rozvodů vnitřní kanalizace;
  • protokol o prohlídce komínových těles;
  • protokol o technické kontrole výtahů;
  • zápis o provedené prohlídce a převzetí kanalizačních přípojek splaškové a dešťové vody s povolením záhozu;
  • protokol správce vodovodu o provedené kontrole vodovodní přípojky;
  • protokoly o zkouškách pevnosti betonů;
  • protokol o měření účinnosti protiradonových opatření;
  • doklad o měření intenzity umělého osvětlení;
  • protokol měření hluku v místnostech objektu;
  • atesty stavebních materiálů a prohlášení dodavatelů o použití ověřených materiálů a technologií;
  • osvědčení o způsobilosti svářečů konstrukcí s uvedením čísla průkazu a data poslední zkoušky;
  • stavební deník;
  • protokol o likvidaci odpadů vzniklých při stavbě oprávněnou organizací.

Kolaudační rozhodnutí

Kolaudační rozhodnutí, nebo také závěrečná zpráva, určuje oprávnění k provozu. Provozovna může zahájit takzvaný zkušební provoz ještě před vydáním kolaudačního rozhodnutí, ale jen za souhlasu stavebního úřadu.

Zdroj: Co je kolaudace

Diskuze

V diskuzi REKOLAUDACE se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jana.

Chci kolaudaci být v nebytových prostorách bez stavebních úprav. Nebytový prostor byl obchod se sociálním zařízením. A de. Děkuji

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Jirka.

Ohlaste Stavebnímu úřadu změnu užívání stavby. Po rozhodnutí úřadu podejte žádost o změnu zápisu v Katastru nemovitostí a po tomto zapsání podejte na Finančním úřadu daňové přiznání k dani z nemovitosti.

Zdroj: diskuze Kolaudace

Kolaudace rodinného domu

Podmínky kolaudace

Abyste splňovali požadavky pro kolaudaci, dnes nazývanou kolaudační souhlas, musí váš dům splňovat všechny technické a bezpečností podmínky. Dům by měl být kompletně připraven k obývání a neměl by především ohrožovat zdraví a život osob v něm později žijících.

Kdy kolaudace probíhá?

Jestliže se stavba blíží k dokončení, podá stavebník písemnou žádost o kolaudaci, kde uvede předpokládaný datum dokončení. Dále by žádost měla obsahovat jméno, číslo stavebního povolení a seznam odchylek od stavebního povolení. Stavební úřad by měl do 30 dnů určit termín kolaudace a všechny dotčené účastníky o tom nejméně 7 dní předem informovat.

Kdo se kolaudace účastní?

Kromě zaměstnance stavebního úřadu se kolaudace účastní vlastník stavby, stavebník, uživatel stavby a majitel pozemku, na kterém je stavba postavena, dále se kolaudačního řízení může účastnit projektant, stavební dozor nebo zhotovitel.

Co budete ke kolaudaci potřebovat?

Předtím než přijde úředník na kontrolu, si zkontrolujte, že vám nechybí žádný z potřebných dokumentů, a to:

  • stavební projekt ověřený stavebním úřadem;
  • geodetické zaměření stavby, včetně vodovodů a kanalizace;
  • doklad o vytyčení stavby;
  • revizní zprávy na elektroinstalace, hromosvod, komín, tlakové zkoušky těsnosti vodovodní instalace, tlakové zkoušky ústředního topení, revize plynových spotřebičů, jsou-li instalovány;
  • měření radonu nebo doklad o použití protiradonové izolace;
  • stavební deník;
  • zpráva o splnění podmínek stavebního povolení;
  • seznam odchylek od původního stavebního povolení, včetně zakreslených změn;
  • atesty použitých stavebních materiálů;
  • protokol o likvidaci odpadů vzniklých při stavbě.

Potřebujete radu?

Není-li vám stále něco úplně jasné, obraťte se buď přímo na stavební úřad, který vám vydal stavební povolení, určitě vám rádi otázku zodpoví, nebo využijte některou z internetových poraden.

Cena kolaudace

Kolaudace vašeho rodinného domu je zdarma, přesto však nákladová položka při kolaudaci nebude nulová. Nějaké výdaje vás při kolaudaci budou stát potřebné revize a zprávy a poté také vklad na katastru nemovitostí. Tak tedy jediný, komu byste za kolaudaci nic platit neměli, je stavební úřad, pokud vám nevyměří pokutu za nedodržení některé z podmínek.

Kolaudační rozhodnutí

Kolaudační rozhodnutí je závěrečná zpráva, kterou vám vydá stavební úřad na základě kolaudačního řízení. Opravňuje vás užívat stavbu k bydlení. V kolaudačním rozhodnutí si stavební úřad může klást podmínky, které je potřeba odstranit. K odstranění nedostatku vám stanoví termín, po tuto dobu již můžete stavbu zpravidla užívat, protože se nejedná o nedostatky ohrožující život ani bezpečí osob. Existuje i možnost, že stavbu budete používat dříve, než vám bude kolaudační rozhodnutí vystaveno, ale jen tehdy, dostanete-li povolení k předčasnému užívání stavby. Toto povolení bývá uděleno ještě před úplným dokončením stavby, ale ani nyní nesmí být ohrožena bezpečnost či zdraví osob. Po získání kolaudačního rozhodnutí jste povinni stavbu zaevidovat na obecním úřadě, kde vám dají číslo popisné, a poté podat žádost na vklad na katastrálním úřadě, aby zapsali novostavbu na parcelu, na níž je postavena.

Zdroj: Co je kolaudace

Poradna

V naší poradně s názvem PĚSTOVÁNÍ TÚJÍ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel ŠÁRKA.

Dobrý den, mám dotaz, mám už vysokou modrozelenou tuji asi 5m na výšku
a asi 50cm od domu, obávám se zda její kořeny se mi nedostanou pod dum
a nenaruší nějaké sítě. Děkuji.
Nerada bych ji pokácela , je zdravá a krásná tuje.

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Zahradník.

Riziko, že strom pod sebou nebo blízko svého kmene naruší základy a sítě, je vždy a záleží jen na náhodě, zda se tak stane nebo ne. Řešením je rozhodnutí ponechat věci svému osudu a nebo zakročit a tůji pokácet. Dražší řešení je tůji přesadit jinam. Větší zahradnické firmy mají stroje, se kterými dokáží přesadit i vzrostlé stromy.

Zdroj: diskuze Kořeny túje

Stavba bez stavebního povolení

Garáž do 25 m2 zastavěné plochy nevyžaduje podle stavebního zákona ani stavební povolení, ani ohlášení, povoluje se v režimu takzvaného územního souhlasu. Kolaudovat je nutné až garáže o ploše nad 25 m2 zastavěné plochy, u nichž musíte před stavbou také získat podle stavebního zákona rozhodnutí o umístění stavby a stavební povolení.

Zdroj: Stavba garáže

Poradna

V naší poradně s názvem PERGOLA NA ZAHRADE - ZDI Z BLOKŮ NA BETONOVYCH ZAKLADECH se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jelena.

Prosim jestli nekdo nevi.Povazujese stavba z bloků na zabetonovanych zakladech za pergoli???Naš soused koupil zahradu s zahradnim domkem, ale vcil k domku namyslel udelat pristavbu na pevnych betonovych zakladech zdi z bloků + strecha!! Jsme rozdeleny jeho plotem z pletiva.Pergoli postavil od plotu mozna ani ne 20 cm. Můze bez ohlašeni provest takovou stavbu??? jeho stavba vyška ze 4 m. ze strechou nam zastinila ovocny stromek.Hlavne ze u nas jako sousedů nikdo nezeptal ani nejake oznameni z mesta nedostali.Je to v poradku???Dekuji za odpoved

Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Milda.

Pokud má pergola výšku maximálně 5 m a zastavěnou plochu maximálně 25 m2, tak její stavba nevyžaduje ani stavební povolení, ani ohlášení stavby. Máte ale několik možností, jak tuto situaci řešit. Pokud vám cizí stavbou vznikla trvalá újma, tak se můžete se sousedem dohodnout na kompenzaci nebo se můžete rovnou obrátit na soud, kde vyčíslíte svoji újmu v korunové hodnotě a požádáte soud o rozhodnutí buď o odstranění stavby a nebo o finančním vyrovnání ve váš prospěch. Pokud ale nejste potížista a nechcete rozdmýchávat sousedskou nesnášenlivost, tak svůj stromek radši přesadíte a přizpůsobíte svou zahrádku novým podmínkám.

Zdroj: diskuze Požadavky pro kolaudaci

Co to vlastně je kolaudace

Kolaudace je úřední proces příslušného stavebního úřadu, jehož kladným rozhodnutím je povoleno užívat stavbu k účelům, o které bylo žádáno stavebním povolením. Při kolaudaci zaměstnanec stavebního úřadu kontroluje, zda byla stavba provedena tak, jak bylo uvedeno v územním rozhodnutí a stavebním povolení, zda byly dodrženy všechny podmínky, zda stavba byla postavena dle projektové dokumentace, zda stavba nebude ohrožovat zdraví osob ani životní prostředí.

Zdroj: Co je kolaudace

Veverka obecná prodej

Pokud se někdo rozhodne zakoupit si a chovat veverku obecnou, je nutné si vyřídit příslušná povolení na krajském úřadě Odboru životního prostředí a výjimku ze zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny. Dle vyhlášky č. 395/1992 Sb. je veverka obecná ohroženým druhem. Z rozhodnutí úřadu vám může plynout povinnost označit veverku čipem nebo jiným značením. Pokud si veverku koupíte domů již z povoleného chovu a vy ho ještě nemáte, musíte o povolení také požádat, protože vám jinak hrozí pokuta za porušení zákona.

Zdroj: Veverka

Obsah balení a další informace

Co Detralex obsahuje

Léčivou látkou je Flavonoidorum fractio purificata micronisata 500 mg: Diosminum 450 mg, Flavonoida 50 mg vyjádřené jako Hesperidinum v jedné potahované tabletě.
Pomocnými látkami jsou: sodná sůl karboxymethylškrobu, mikrokrystalická celulosa, želatina, magnesium-stearát, mastek, glycerol, hydroxypropylmethylcelulosa, makrogol 6000, natrium-lauryl-sulfát, oxid titaničitý, barviva (červený a žlutý oxid železitý).

Jak Detralex vypadá a co obsahuje toto balení

Detralex je oválná, potahovaná, bikonvexní tableta lososové barvy se zkosenými hranami, je balená v blistru a v papírové krabičce.
Přípravek je dostupný v balení obsahujícím 30, 60 nebo 120 potahovaných tablet a ve vícečetném balení obsahujícím 180 (2 krabičky, z nichž každá obsahuje 90) potahovaných tablet.

Držitel rozhodnutí o registraci a výrobce

Držitel rozhodnutí o registraci:

  • Les Laboratoires Servier
  • 50, rue Carnot
  • 92284 Suresnes cedex, Francie

Výrobce:

  • Les Laboratoires Servier Industrie
  • 905, route de Saran
  • 45520 Gidy, Francie

Další informace o tomto přípravku získáte u Servier s.r.o., tel.: + 420 222 118 111.
Tato příbalová informace byla naposledy revidována 24. 7. 2017

Zdroj: Detralex - příbalový leták

Solpaflex

Výrobce, respektive držitel rozhodnutí o registraci Solpaflexu je GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S. Aktivní složkou tohoto přípravku je ibuprofen.

Solpaflex jsou tobolky s prodlouženým uvolňováním. Tento přípravek uvedla na český trh na sklonku roku 1999 společnost SmithKline Beecham Consumer Healthcare. Česká republika se tak stala třetí zemí ve střední a východní Evropě, kde se tento produkt prodává. Přípravek má statut volně prodejného léčiva, což znamená, že je k dostání v lékárně bez lékařského předpisu. Solpaflex je registrován Státním ústavem pro kontrolu léčiv pod registračním číslem 29/329/99-C. Je k dostání bez lékařského předpisu v balení po 12 a 24 tobolkách.

Zdroj: Lék na uvolnění svalů zad bez předpisu

Kolaudace při ohlášení stavby

Podmínky kolaudace při ohlášení stavby

Kolaudace jako taková u ohlášené stavby neprobíhá. Vy jako vlastník jste povinen oznámit stavebnímu úřadu alespoň 30 dní předem, že plánujete započít užívání stavby. Stavební úřad by si s vámi na základě vašeho oznámení měl sjednat datum, kdy provede závěrečnou kontrolní prohlídku, na základě které dostanete souhlas stavbu užívat.

Co budete k žádosti o užívání stavby potřebovat?

Než budete žádat o užívání stavby, je potřeba se zastavit na stavebním úřadě a vyzvednout si příslušnou žádost nebo si tuto žádost najít na internetu. K žádosti dále budete muset doložit:

  • geometrický plán ověřený katastrálním úřadem;
  • geodetické zaměření skutečného provedení stavby;
  • průkaz energetické náročnosti budovy;
  • doklady o výsledcích zkoušek a měření všech předepsaných předpisů;
  • atesty a certifikáty použitých materiálů na stavbě;
  • prohlášení stavebníka či zhotovitele, že provedl stavbu dle rozhodnutí stavebního úřadu;
  • dokumentace skutečného provedení se zakreslenými změnami.

Potřebujete radu?

Vyhledejte si poradenskou stránku na internetu nebo kontaktujte místně příslušný katastrální úřad.

Cena kontrolní prohlídky a závěrečného stanoviska

Podání oznámení o užívání stavby i vydání závěrečného rozhodnutí stavebním úřadem jsou zdarma.

Zdroj: Co je kolaudace

OBSAH BALENÍ A DALŠÍ INFORMACE

Co přípravek Condrosulf obsahuje:

  • léčivá látka: jeden sáček granulí obsahuje chondroitini natrii sulfas 800 mg;
  • pomocné látky: bezvodá kyselina citronová, sodná sůl sacharinu, pomerančové aroma, oranžová žluť, koloidní bezvodý oxid křemičitý, sorbitol.
Jak přípravek Condrosulf vypadá a co obsahuje toto balení:
  • lékovou formou přípravku jsou granule oranžové barvy s pomerančovou chutí a vůní;
  • velikost balení: 30 nebo 90 sáčků po 4 g granulí.
Držitel rozhodnutí o registraci:
  • IBSA Slovakia s.r.o., Bratislava, Slovenská republika
Výrobce:
  • IBI, spol. s r.o., Praha, Česká republika, vyrobeno ve spolupráci s IBSA Institut Biochimique SA, Lugano, Švýcarsko

Zdroj: Condrosulf - příbalový leták

Přidělení čísla

Vlastník nemovitosti má za povinnost a na svůj náklad označit budovu určeným číslem a udržovat je v řádném stavu. Číslo by mělo být na budově viditelné. Pokud tedy o číslo nepožádáte, může vám hrozit pokuta.

K žádosti o přidělení popisného nebo evidenčního čísla budete potřebovat kolaudační souhlas a geometrický plán; společně s geometrickým plánem oznámení stavebnímu úřadu o záměru započít s užíváním dokončené stavby, dále potvrzení stavebního úřadu, že uvedené údaje jsou pravdivé; potvrzení stavebního úřadu o rozdělení stavby či změně užívání stavby společně s geometrickým plánem; úplný výpis listu vlastnictví z katastru nemovitostí u staveb, kde nejsou zachovány původní doklady, opět společně s geometrickým plánem.

Přidělování popisných, orientačních nebo evidenčních čísel domů mají zpravidla na starosti příslušné stavební úřady či odbory a oddělení výstavby, v Praze to pak je Magistrát hlavního města Prahy, Odbor občanskosprávních agend, oddělení územní orientace.

Zdroj: Číslo popisné

Je okurka ovoce nebo zelenina?

Nejvyšší soud v USA v roce 1983 (Nix vs Hedden) se usnesl, že okurka má být legálně zařazena do kategorie zelenina. Nejvyšší soud učinil toto rozhodnutí na základě obvyklého použití okurek, které bylo podobné jako u zeleniny, jako jsou: mrkev, brambory, pastinák, květák, zelí, salát, řepa a celer.

Je to ale opravdu zelenina, nebo je okurka ovoce? Okurky odpovídají typické definici ovoce, což znamená, že se vyvíjejí, když je květ oplodněn, a také obsahují semena rostliny. Okurky jsou dokonce součástí stejného rodu (cucumus) jako cantaloupes, což je rozhodně ovoce. Podle nejvyššího soudu v roce 1983 však rajčata, okurky a další podobné plody, které se pěstují v zahradách a používají se v hlavních chodech k jídlu, spíše než jako dezerty jako ovoce, mají být považovány za zeleninu.

Zdroj: Pěstování okurek

Léčba

Nádory jazyka zachycené včas, což je obvykle případ nádorů přední části jazyka, lze řešit relativně malým chirurgickým zákrokem. Při něm se nádor prostě vyřízne. Větší nádory se už musí řešit rozsáhlejšími chirurgickými výkony, při nichž se odstraňuje různě velká část jazyka a v případě nutnosti se chirurgicky odstraňují i hluboké krční uzliny. Chirurgická léčba se často spojuje s radioterapií a chemoterapií, které mohou před chirurgickým výkonem nádor zmenšit a tím umožnit menší rozsah operace. Velké operace mohou u pacienta trvale narušit schopnost polykat a mluvit, což není příjemná vyhlídka. Postup u konkrétního pacienta závisí na rozhodnutí zkušených onkologů a chirurgů. Pokud je obava, že nádor svým růstem brzy naruší schopnost nemocného přijímat potravu, zvažuje se zavedení speciální hadičky, kterou se dá podávat výživa v tekuté formě, takzvaná PEG (perkutánní endoskopická gastrostomie).

Zdroj: Rakovina jazyka - obrázky

Prodej včelstev

Ve včelařské inzerci bývají dost často inzeráty na prodej včelstev. Důvodem prodeje je většinou zdravotní stav včelaře nebo se jedná i o pozůstalost. Cena nebývá vysoká (v řádech pár tisíců korun) včetně úlu. Leckdy majitel přidává i medomet a další vybavení. Tato koupě je vhodná spíše pro zkušeného včelaře, který dokáže odhadnout zdravotní stav včelstev a umí si poradit s některými nevyhovujícími vlastnostmi (bodavost, rojivost, ...). Bolestnému rozhodnutí k prodeji ze zdravotních důvodů často předchází období, kdy včelař váhá, zda to udělat. Sil ale už ubývá, a tak péče o včelstva již nemusí být taková, jakou by zasluhovala. Taktéž úly darované k těmto včelstvům mohou mít vyšší hodnotu historickou než chovatelskou. Se všemi negativy z toho plynoucími. Někdy bývají ke koupi zakrmená i nezakrmená včelstva po sezóně. Vždy je na místě se ptát, jaký má včelař důvod k prodeji. Například nezakrmené včelstvo, které bylo odkočováno postupně k řepce, akátu, lípě a lesu, bude značně opotřebované.

Zdroj: Prodej včelstva

Jak zobrazit zástavní právo smluvní

Do katastru se k nemovitostem evidovaným v katastru nemovitostí zapisují věcná práva. Zapisuje se zde vlastnické právo, zástavní právo, právo odpovídající věcnému břemeni a předkupní právo s účinky věcného práva.

V dnešní době, zejména kvůli velkému nárůstu hypotečních úvěrů, dochází ke stále častějším zápisům zástavního práva. Podle občanského zákoníku zástavní právo k nemovitosti vzniká na základě písemné smlouvy nebo rozhodnutí soudu o schválení dohody o vypořádání dědictví. Zástavní právo slouží k zajištění pohledávky a jejího příslušenství, přičemž zástavní věřitel má právo domáhat se uspokojení ze zastavené věci, jestliže vše není řádně a včas plněno. Zastavit lze celou nemovitost nebo ideální spoluvlastnický podíl na nemovitosti.

Informace o zástavním právu získáte na stránkách tak, že jakmile máte zobrazenu parcelu vlastníka, u kterého chcete dohledat zástavní právo, klikněte myší na tlačítko(i) s modrou informační značkou a červeným křížkem a poté klikněte do prostoru parcely. V původním okně katastru nemovitostí (první okno) se informace automaticky zobrazí, ale musíte sjet myší níže do části omezení vlastnického práva. V jednom okně pak máte zobrazenu mapu a v druhém okně hledaného vlastníka nemovitosti s dalšími údaji.

Zdroj: Jak nahlížet do katastru nemovitostí

Dávkování

Fraxiparine se vyrábí v podobě roztoku, který se nachází v předpřipravených injekcích o objemu 0,2 až 1 mililitr a v koncentraci 100 mg/ml. Dávka pro dospělého člověka je přísně individuální. Čistě orientačně řekněme, že preventivní dávka se podává 1x denně, léčebná (terapeutická) dávka 2x denně. Objem roztoku vhodný pro preventivní dávku se udává v mililitrech: váha člověka v kg dělena 200. To znamená, že u průměrného 80kilogramového člověka je to dávka cca 0,4 ml podkožně 1x denně.

Léčebná dávka se v mililitrech odhadem vypočítá jako váha člověka v kg dělena 100. To znamená, že u průměrného 80kilogramového člověka je to dávka cca 0,8 ml podkožně 2x denně.

Je zde nicméně řada faktorů, kvůli kterým se dávka individuálně upravuje, například stavy s chronickým selháváním ledvin. Neopatrná aplikace může vést k předávkování, a proto rozhodnutí o dávkování léku patří pouze do rukou zkušeného lékaře.

U dialyzovaných pacientů se nízkomolekulární hepariny aplikují nitrožilně během dialýzy, aby se zabránilo vzniku sraženin v dialyzačním přístroji.

Silnější produkt - Fraxiparine Forte se vyrábí v podobě injekčního roztoku o objemu 0,6-1 mililitr a od běžného přípravku Fraxiparine se liší vyšší koncentrací (150 mg/ml). Pozor tedy, dávka 0,6 mililitru Fraxiparine Forte se rozhodně nerovná 0,6 mililitrům "normálního" léku Fraxiparine!

Účinek Fraxiparine se monitoruje podle hladiny anti-Xa, kterou je možno zjistit z běžného krevního náběru. To umožňuje dávku přípravku individualizovat danému člověku na míru.

Zdroj: Fraxiparine

Stavební povolení

Nový stavební zákon v tomto mluví velmi jasně: pokud pergola dle § 103 zákona č. 183/2006 Sb. nepřesáhne zastavěnou plochu 25 m² a výšku 5 m, není pro tuto stavbu nutné stavební povolení ani zrychlené řízení v podobě ohlášení stavby. V případě, že pergola splní podmínku stavby, pro kterou není třeba územní souhlas nebo rozhodnutí, platí v tomto případě, že „stavba do 25 m² zastavěné plochy a do 5 m výšky s jedním nadzemním podlažím, podsklepená nejvýše do hloubky 3 m na pozemku rodinného domu nebo stavby pro rodinnou rekreaci, která souvisí nebo podmiňuje bydlení nebo rodinnou rekreaci, neslouží k výrobě nebo skladování hořlavých látek nebo výbušnin, nejedná se o jaderné zařízení nebo stavbu pro podnikatelskou činnost, je v souladu s územně plánovací dokumentací, je umisťována v odstupové vzdálenosti od společných hranic pozemků nejméně 2 m, plocha části pozemku schopného vsakovat dešťové vody po jejím umístění bude nejméně 50 % z celkové plochy pozemku rodinného domu nebo stavby pro rodinnou rekreaci.“

V případě, že některý z bodů není splněn, musíte zažádat o územní souhlas nebo rozhodnutí. Územní souhlas je ošetřen § 96 zákona č. 183/2006 Sb. Tento paragraf obsahuje i výčet dokumentů, které jsou k vydání územního souhlasu potřeba:

  • doklady prokazující vlastnické právo, smlouvu nebo doklad o právu provést stavbu nebo opatření k pozemkům nebo stavbám, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn; tyto doklady se připojují, nelze-li tato práva ověřit v katastru nemovitostí dálkovým přístupem; anebo souhlas podle § 86 odst. 3;
  • souhlasná závazná stanoviska, popřípadě souhlasná rozhodnutí dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů, popřípadě rozhodnutí podle § 169 odst. 3 a 4;
  • stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury k možnosti a způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem;
  • souhlasy osob, které mají vlastnická nebo jiná věcná práva k pozemkům nebo stavbám na nich a tyto pozemky mají společnou hranici s pozemkem, na kterém má být záměr uskutečněn; souhlas s navrhovaným záměrem musí být vyznačen na situačním výkresu; souhlas se nevyžaduje v případech stavebních záměrů uvedených v § 103, pokud nejsou umístěny ve vzdálenosti od společných hranic pozemků menší než 2 m;
  • jednoduchý technický popis záměru s příslušnými výkresy.

Ve vyhlášce není rozveden důležitý pojem „příslušné výkresy“, který však rozvádí příloha č. 7 k vyhlášce č. 503/2006 Sb. Jedná se o žádost o územní souhlas, který je třeba vyplnit a odnést na stavební úřad, ale také podrobnější seznam příloh, které jsou spolu s žádostí potřeba. Zde je blíže rozveden i poslední bod vyhlášky týkající se příslušných výkresů. Budete tedy potřebovat:

  • celkovou situaci v měřítku katastrální mapy včetně parcelních čísel, se zakreslením požadovaného záměru, s vyznačením vazeb a účinků na okolí;
  • jednoduchý technický popis záměru (jednoduchá technická zpráva – z jakého materiálu bude pergola, jakou bude mít zastavěnou plochu, v jakých vzdálenostech od sousedních pozemků bude pergola umístěna, typ krytiny, výška pergoly, základní popis technického řešení, například spojení budou řešena tradičními tesařskými spoji a ocelovými spojovacími prostředky a tak dále);
  • půdorys pergoly;
  • pohledy.

Vhodné je před započetím vyřizování všech stanovisek a veškeré dokumentace nejprve konzultovat vše s konkrétním stavebním úřadem, který bude vaši stavbu pergoly řešit. Tam dostanete nejlepší instrukce o tom, co konkrétní stavební úřad a v jaké podobě pro stavbu pergoly požaduje.

Zdroj: Stavba pergoly

Autoři obsahu

Nina Vinšová

Mgr. Světluše Vinšová

Mgr. Michal Vinš

Mgr. Jiří Dvořák

Mgr. Marie Svobodová

Gabriela Štummerová


ČeskéNápady

O nás

Kontakt

Ochrana osobních údajů a cookies

 SiteMAP